TACKSAMHET

ett par gånger de senaste dagarna har jag fått det bekräftat,
det finns ett par människor i min närhet som inget tar, bara ger.
någonstans i min bitterhet finns det ett par människor här,
som helhjärtat ger en kram och som ärligt bara bryr sig.
inte genom gester eller handling, bara genom ren omtanke.

jag kanske inte bryr mig om mycket, eller lägger ner energi på någon.
men heller tar jag inget för givet.
om det så är det minsta andetag som får min livboj att flyta än en dag,
så är jag ärlig och jag är så tacksam. och det är ni kära vänner,
ni som jag på något sett i all förvirring fann fokus och tilltro på livet.
jag har tappat många jag trodde var vänner, för jag bryr mig inte.
jag klandrar er inte heller, men ni har fått mig att prioritera om.
och en handfull genuina människor har istället korsat min väg.
tack.


Kommentarer
Postat av: Emma

<3

2012-09-12 @ 17:06:59
URL: http://linnegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0