KAOTISKT

jag fäller tårar, det händer.
oftast när jag pratar, när jag tänker på Sophie, på Tristan.
när det kommer till Tilda minns jag fortfarande henne inte.
jag minns bara hur det var att hålla hennes lilla, kalla och döda kropp.
jag minns inte hennes värme.
att hon levde, att hon fanns i min famn, att hon var min.
 
det som får mig att känna liten klump i halsen nerifrån magen,
det är musik. när jag hör sångerna från begravningen.
Maja gjorde de så himla vackra och jag önskar jag kunde lägga de här.
att ni skulle få höra, känna de vackra orden.
 
jag önskar jag kunde sörja.
känna saknaden och känna smärtan.
men smärtan efter att ha förlorat sitt barn är för stor.
jag klarar inte det.
jag är av.
 
jag är ensam och jag ser hur folk i min närhet drar sig längre och längre ifrån.
jag mister en efter en.
jag klandrar ingen, jag förstår.
jag vet att livet rullar på, för alla och även för mig.
men det plågar.
hur kan världen bara rulla på precis som den ska?
mitt barn är död!
jag har inte förlorat ett barn, jag har förlorat mitt barn.
och jag orkar inte det.
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Emma: Jag är tom på ord. D händer inte ofta. Mitt hjärna blöder verkligen av detta o av att se dig skriva detta och allt som har hänt . Jag är så ledsen att detta hände, just er och att du ska behöva mår och har upplevt det VÄRSTA ngnsin som kan hända en förälder. D är så tråkigt med att du har förlorat så många o allra helst er Tilda. <3 jag finner inte ord över hur grym världen är.

2013-04-11 @ 20:37:26
Postat av: Linn

Så synd att du inte minns Tilda när hon levde. Varför fick hon en sån kort tid hos er o ni med henne? Om hon bara levde <3 så ledsen för allt o att ni ska behöva mår så här o ha upplevt d värsta

2013-04-11 @ 20:48:42
Postat av: Linn

Så synd att du inte minns Tilda när hon levde. Varför fick hon en sån kort tid hos er o ni med henne? Om hon bara levde <3 så ledsen för allt o att ni ska behöva mår så här o ha upplevt d värsta

2013-04-11 @ 21:10:25
Postat av: Linn

Så synd att du inte minns Tilda när hon levde. Varför fick hon en sån kort tid hos er o ni med henne? Om hon bara levde <3 så ledsen för allt o att ni ska behöva mår så här o ha upplevt d värsta

2013-04-11 @ 21:20:03
Postat av: Sofie

Jag säger inte att jag förstår hur du känner.Men jag känner med dig. Det är så otroligt smärtsamt att se hur allt runtomkring rullar på som vanligt. Tufft att människor drar sig undan. Kanske de inte orkar, eller vet hur de ska förhålla sig och tycker det är svårt. Jag vet inte men jag känner igen det här. Jag känner mig också ensam.Ensammast i världen. Ensam med min sorg. Men om jag öppnar upp och ser mig omkring så finnns det faktiskt människor som bryr sig. De är kanske inte många men de finns där och det är det viktiga. Försök se "dina" fina runtomkring dig, och var glad åt dom. Omge dig med människor som gör dig gott, som hjälper dig och ger energi. Jag kan inte föreställa mig det du/ni som familj gått/går igenom. Fruktansvärt, hemskt...Och kvar är ni. Med er sorg. Jag tänker på er. Kramar från Sofie

2013-04-11 @ 21:23:33
Postat av: Sophie

Älskar dig min underbara Emma - du är aldrig ensam, även om jag vet att det känns så. Jag kan också den känslan. Ensam-känslan! Men du är inte ensam - jag är med dig!! Alltid, precis när du vill och behöver.
Du och jag!!

2013-04-11 @ 22:52:39
Postat av: Jenny

Tragiskt att dina vänner glider ifrån dig/er när dom behövs som mest! Att förlora sitt barn måste vara det hemskaste som finns, det får inte hända. Det är inte meningen att man ska överleva sina barn, det är fel ordning!! FEL FEL FEL!! Sänder massor av kärlek till er! Kramar Jenny Olsson

2013-04-14 @ 21:55:20
Postat av: Kajsa i Malmö

Tänker på dig ofta, trots att vi inte känner varandra... Kram!

2013-04-16 @ 19:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0