VARJE DAG

Jag har fått höra att jag borde se till det fina i livet. Vara tacksam och glad.
Tiden har gått så jag borde faktiskt se till att sluta älta.
Jag borde blicka framåt och lägga resten bakom mig.
 
"Dra åt helvete! Du är så förbannat dum i huvudet."
Tänkte jag. Om mig själv. 
Sen brast det.
Jag ger upp.
 
Om detta är vad jag borde och folk tycker, så okej.
Jag tvingar ju inte mig upp på morgonen för barnen skull i alla fall.
Jag tar mig inte genom dagen med ett leende på läpparna bland folk.
Jag jobbar inte för att få pengar till en dräglig vardag för min familj.
Jag tvingas inte gång på gång bita ihop för någon dum kommentar,
bita ihop för att inte nämna var mitt alldeles egna lilla barn är,
bita ihop för att låtsas så förbannat jävla bra att allt är just det, bra.
 
Tydligen inte tillräckligt. Det lyser väl fortfarande genom.
Jag tycker väl fortfarande synd om mig själv på bloggen här. Gnäll.
 
Jag vet inte vad jag ska göra längre...
Jag kan inte låtsas för mig själv. Ljuga för mitt brustna hjärta.
Jag kämpar på, varenda jävla dag för att få livet att fungera för min familj.
För mina barn. Mina allt.
Jag kräker av mig här. Längtar var dag till min psykolog.
Jag kämpar så mycket, så så mycket.
Jag förstår inte vad mer jag kan göra, nu när tiden går.
Det är inte jag som bestämmer det! Det går och jag står här, blottad, trasig.
Hjälplös.
 
Jag blir så arg på mig själv.
"Snap yourself out of it."
Men ändå gör det så ont. Varje dag, varje andetag.
Och jag vet inte vad jag ska göra för att stilla den smärtan. Varje dag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Älskade Emma! Vill bara ge dig en kram ❤ livet är för jävligt. Den som säger något annat ljuger.
Det är bra att du kräker av dig, hade du hållit allt inom dig hade du gått sönder. Du får (och du kommer) älska, sakna och sörja din Tilda resten av ditt liv. Önskar dig styrkan att bära allt detta på vägens gång.

2013-08-20 @ 01:31:16
URL: http://emmawalfridsson.blogg.se
Postat av: Linn

Jag kan inte skriva ngt annat eller bättre än vad förgående personen har skrivit. Jag förstår inte heller hur folk inte kan förstår eller bara säga att livet går vidare och det blir bättre. Hur fan då liksom? Självklart kommer du alltid att älskar, sakna och sörja din lilla bebis, fina finaste Tilda. Förstår inte folk det så är det väldigt konstigt o idiotiskt! Klart att du inte är hel eller din man. Detta är förjävligt och livet är så himla orättvist. Man förstår det inte än idag att d har hänt. eller varför.

Många kramar till er <3

2013-08-20 @ 09:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0