IDAG FÖR ETT ÅR SEDAN - dag 2

idag för ett år sedan vaknade jag min första, av en evighets morgnar,
utan att ha min dotter hemma i vår säng, i sin säng, i vårt hus.
men det visste jag inte då.

jag vaknade istället glad och utvilad.
Tilda var trött och sov bra den natten, vaknade bara för mat och somnade om.
jag sprang på Emelie i korridoren, passande nog på praktik på BARN.
så när hennes dag var klar kom hon in och höll mig och lilla Tilda-fis sällskap.
Tilda mös och var trygg i Emelies famn, då.
André kom även in på sin lunch, för att äta och lämna saker till mig.
för vi skulle stanna kvar - dagens prover var positiva för RS.

hon hade syrgasgrimma i förebyggande syfte, värdena hennes pendlade lite.
jag skrev lite less men positivt i bloggen

"Tilda å andra sidan har väl egentligen inga bra besked att medge.
detta förbannade RS-viruset visade sig vara boven i vårt drama.
tur i oturen fick vi dels ett resultat, dels är vi ju trots allt på bästa ställe.

sämst mår barnen framför allt runt femte dagen.
så om en dag till eller två kan vi nog förvänta oss en rejäl dipp.
men vi är förberedda med både syrgas och olivsug. allt för att undlätta.
...men nu vet vi. och vi är på rätt plats!"

...om jag bara visste, om jag bara visste då vad jag vet idag.
här ligger hon idag för ett år sedan på min kudde i sängen,
detta för att komma upp lite och få friare luftgångar.
snoret och slemmet började göra sig påmint under dagen och hon vart tröttare.




Kommentarer
Postat av: linn

Underbara Tilda <3 så fin. Varför skulle du få RS för?

2013-02-20 @ 08:20:41
Postat av: Linn

Många tro på gud men hur kan han låta bebisar dö o låta Rtilda bli så dålig? Nä jag förstår inte. Om d bara inte hade blivit så <3 vf skulle hon bli så dålig?

2013-02-20 @ 08:40:29
Postat av: Linn

Vet de hur hon fick förkylning? Va d tack vare emco maskinen som hon.dog på grund av blodtryck o hjärmblödningen? Vf gav dem henne en sån maskin?vet ni d??

2013-02-20 @ 14:10:38
Postat av: Linn

Vet de hur hon fick förkylning? Va d tack vare emco maskinen som hon.dog på grund av blodtryck o hjärmblödningen? Vf gav dem henne en sån maskin?vet ni d??

2013-02-20 @ 14:28:37
Postat av: Anonym

Jag saknar ord men jag skickar dej kramar och tankar!!!

2013-02-20 @ 15:23:42
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

Det gör ont i mitt hjärta när jag läser det här - men är ingenting jämfört med hur du känner i ditt hjärta <3 Kram!

2013-02-20 @ 18:00:40
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Linn

Vet de hur hon fick förkylning? Va d tack vare emco maskinen som hon.dog på grund av blodtryck o hjärmblödningen? Vf gav dem henne en sån maskin?vet ni d??

2013-02-20 @ 18:22:53
Postat av: Anonym

usch :( finner inga ord och lider verkligen med er! ingen ska behöva gå igenom det ni gått igenom

2013-02-20 @ 22:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0