SLUTA

SLUTA SÄG ATT JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT STARK!
SLUTA!

"det är det värsta som kan hända, det är det man fruktar för,
det är det mest otänkbara, det är det man inte klarar av...."
åh fan! tack
tack, för att du berättar för mig - förstod det inte riktigt själv...
tur att du berättar det.

"det blir bättre med tiden, du har i alla fall dina andra barn,
man bearbetar det när man klarar av det, man klarar mer än man tror..."

sluta prata om en massa skit du inte vet något om.
ja, det må vara ett tafatt sätt att mena väl och vilja gör något,
men varför är det jag som ska ursäkta dig?
varför är det jag som ska svälja smärtan och försöka se välmeningen?
varför ska jag ha mist mitt barn? min Tilda?
det spelar ingen roll om jag så skaffat hundra barn om hundra år,
jag fattas fortfarande min Tilda lika mycket, lika smärtsamt var dag.
jag har fortfarande samma ångestladdade resa snurrandes i huvudet.
alltid för evigt.



Kommentarer
Postat av: linn

<3

2013-02-17 @ 21:04:05
Postat av: Helena

Vem har rätten att kalla någon stark? Då skulle ju svaghet vara ngt dåligt och i så fall, vad är svaghet? Att man sörjer sitt barn och kommer göra resten av sitt liv. Jag fick missfall och då fick jag höra av en kvinna att det är så vanligt så det är inget man kan vara ledsen för. dom orden fastnade i mitt hjärta för jag skiter väl i om det är vanligt med missfall, jag fick aldrig hålla mitt barn men jag lever varje dag med en saknad och ett hål i själen. Usch för "veta bättre typer", dom som tror dom har svar på allt och som kan säga hur nån annan borde känna och reagera. Jag tänker på dej! Kram

2013-02-17 @ 23:10:36
Postat av: Helena

Vem har rätten att kalla någon stark? Då skulle ju svaghet vara ngt dåligt och i så fall, vad är svaghet? Att man sörjer sitt barn och kommer göra resten av sitt liv. Jag fick missfall och då fick jag höra av en kvinna att det är så vanligt så det är inget man kan vara ledsen för. dom orden fastnade i mitt hjärta för jag skiter väl i om det är vanligt med missfall, jag fick aldrig hålla mitt barn men jag lever varje dag med en saknad och ett hål i själen. Usch för "veta bättre typer", dom som tror dom har svar på allt och som kan säga hur nån annan borde känna och reagera. Jag tänker på dej! Kram

2013-02-17 @ 23:14:03
Postat av: Leni

Nä, det finns ju inga barn som kan ersätta ett annat. Alla är unika❤
Kramar till dig

2013-02-17 @ 23:25:39
Postat av: linn


Klart att ingen kan ersätta fina Tilda <3

2013-02-18 @ 07:24:53
Postat av: Hanna

Jag förstår att det känns helt jävla outhärdligt när någon som inte fattar ett dugg säger något som inte stämmer. Men vad ska de säga, Emma? Vem kan någonsin säga rätt? Ingen kan förstå.

Svar: Man får kanske se bitterheten och bakom ilskan i inlägget. Liksom jag förväntas ha överseende med att vänligt menade saker kan såra, bör läsarna ha överseende med att det är många känslor utan mottagare som får riktas mot det jag kan ta på - utan att för den sakens skull vara menad personligen.
Emma Adbro

2013-02-18 @ 19:50:55
Postat av: anne

2013-02-19 @ 13:17:13
Postat av: linn


Klart att ingen kan ersätta fina Tilda <3

2013-02-20 @ 18:23:05
Postat av: linn

<3

2013-02-20 @ 18:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0