ETT FARVÄL

andre hade åkt till sin syster som fyllde 25.
det var söndagskväll och jag hade precis ätit lite grann.
satte mig ner bredvid Tilda, där hon låg i sin stora säng.
ett lugn hade infunnit sig i rummet och jag tittade på min flicka.
under filten, som skymde hennes ögon från alla starka lampor,
såg jag hur hennes ögon röra sig när jag sagt hej till henne.
hennes båda händer hade kanyler och var så svullna av vätskeansamling.
men hon lyckades röra lite på sina små fingrar.
jag lade mitt mitt i hennes hand och hon greppade den.
tårarna rann längs mina kinder, hon känner mig.
jag klappade henne på pannan och pussade hennes kind.
jag pratade lugnt med henne. lovade att allt skulle bli bra.
lovade att mamma fanns här, mamma älskade henne.
tillsammans skulle vi kämpa och bli bra. du kan Tilda lilla.

jag vet inte om jag satt i tio minuter eller två timmar.
men jag lyckades få hoppet tillbaka utan slitage från förtvivlan.
för en kort stund trodde jag på framtiden. fast jag visste.
jag filmade henne och skickade till andre och mina föräldrar.
titta! där finns fortfarande en livsvilja kvar, hon kommer bli bra.
hur kunde jag fundera dagen innan på hur man kommer hem utan sitt barn?
jag pussade henne god natt och gick och lade mig med värme.

jag kom tillbaka tidigt nästa morgon och satt hos henne.
timmar gick förbi och andre var på väg tillbaka ner till Lund.
och där, just då slungades jag tillbaka till verkligheten, bom.
hjärnblödningen var ett faktum. Tilda försvann ur sin kropp.
hon hade sagt farväl till mig och jag hade inte lyssnat.
jag hade byggt upp förhoppning och tilltro till att klara detta.
jag satt i en bubbla och såg inte henne, hon sa bara farväl.

älskade lilla flicka, jag älskar dig så mycket.
varje dag, varje andetag saknas du mig.
och här höll du min hand för sista gången ❤



Kommentarer
Postat av: I & A' s mamma

2013-01-01 @ 14:59:36
Postat av: Tilda

<3

2013-01-01 @ 15:59:55
Postat av: Ida Nilsson

Usch vad berörd och ledsen jag blir när du skriver. Skickar en styrkekram! <3

2013-01-01 @ 16:17:36
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Linda

Tårar rinner ner för min kind.... Jag vet precis, jag förstår precis...Jag andas saknad i varje andetag, lilla vackra ängel....

2013-01-01 @ 17:10:06
Postat av: Malin

styrkekramar <3

2013-01-01 @ 19:13:32
URL: http://www.neverwithoutu.blogg.se
Postat av: Linda

Min bebis fick rs över jul, allt har gått bra. Aftonbladets artikel om er var därför extra intressant och den ledde mig till din blogg.

Tårarna rinner och jag känner så med dig och din fina familj. Finns inga ord för vad ni gått igenom och jag förstår att du återupplever mycket nu när du och Milo är inlagda igen! Hoppas ni får all den hjälp en familj i er situation behöver.

Styrkekramar till er.

2013-01-01 @ 20:12:29
Postat av: Anonym

Min bebis fick rs över jul, allt har gått bra. Aftonbladets artikel om er var därför extra intressant och den ledde mig till din blogg.

Tårarna rinner och jag känner så med dig och din fina familj. Finns inga ord för vad ni gått igenom och jag förstår att du återupplever mycket nu när du och Milo är inlagda igen! Hoppas ni får all den hjälp en familj i er situation behöver.

Styrkekramar till er.

2013-01-01 @ 20:14:29
Postat av: Linda

Min bebis fick rs över jul, allt har gått bra. Aftonbladets artikel om er var därför extra intressant och den ledde mig till din blogg.

Tårarna rinner och jag känner så med dig och din fina familj. Finns inga ord för vad ni gått igenom och jag förstår att du återupplever mycket nu när du och Milo är inlagda igen! Hoppas ni får all den hjälp en familj i er situation behöver.

Styrkekramar till er.

2013-01-01 @ 20:17:57
Postat av: Linda

Tårarna rinner ner för mina kinder. Fina lilla Tilda.. Livet är så orättvist ibland.. Stor styrkekram

2013-01-01 @ 21:41:58
URL: http://lindaolsson81.blogg.se
Postat av: Linn

Beklagar så. Lilla Tilda <3 gråter så när jag se detta o läser artikeln. Hur kom hjärnblödningen helt plötsligt? Tänker på er varje dag. er alla

Svar: Hon var uppkopplad i en ECMO som gav henne högt blodtryck. Samtidigt hade hon blodförtunnande för att inte få blodpropp i maskinen. Så av det höga trycket orkade inte hjärnan mer och med det tunnande så spred den sig - finns mer ingående (tror jag) under kategorin Tilda RSV... Och tack så mycket!
Emma Adbro

2013-01-01 @ 22:04:52
Postat av: Linn

OK ska se om jag hittar. Jag blir så ledsen bara av att läsa om lilla Tilda. hon va verkligen super fin. Så trist att hon inte får vara här längre. Ni är väldigt starka. Vilken resa ni ha fått vara med om. Ingen ska behöva vara med om en sån sak..

2013-01-01 @ 22:36:52
Postat av: Leni

Jag finner inga ord. Så brutalt. Så fel. Jag är så ledsen för er skull... Kram

2013-01-02 @ 00:05:05
Postat av: s p i n d e l t j e j e n

Lilla fina hjärtat! <3

2013-01-02 @ 20:36:41
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0