KARLAVAGNEN

nu har Karlavagnen börjat på P4.
jag väntar på deras samtal, 22.30...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej,

Tyvärr missade jag programmet.. Men jag har vart inne och läst lite på din blogg efter jag läst Aftonbladet. Jag vill bara säga fy farao vad ni gått igenom! Jag har läst och gråtit och kan inte föreställa mig nåt värre!! Vilken otrolig styrka ändå att orka prata om det! Det berör verkligen! Bra att info om RS kommer fram! Jag har inte hört så mkt om det. Jag blir orolig. Jag har en son på 6 1/2 månad som jag älskar mer än allt. Mår illa när jag tänker på att förlora ett barn. Vet inte riktigt vad jag ska säga men jag vill önska er lycka till med er lilla pojke. Hoppas han blir frisk snart! Kram Åsa

2013-01-02 @ 22:58:08
Postat av: Monica

Lyssnade, starkt av dig!

2013-01-02 @ 22:58:56
Postat av: Anonym

Vilket underbart fint inslag, Emma!
Suttit här och lyssnat på dig med tårarna rinnande nerför mina kinder. Otroligt imponerad av att du kunde prata om det här på ett sådant ändå sakligt sätt, utan att "bryta ihop".

Jag hoppas innerligt att det du gör får åtminstone några föräldrar att tänka en extra gång om det verkligen är värt att ta risken att ta ut sina små barn bland så mycket folk. Jag hoppas att ni kommer att göra skillnad för andra - för Tilda och med henne i era och andras hjärta och tankar.

Tack för att du är så öppen med allt och delar med dig. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa er, mer än att skänka en peng i Tildas namn.

Önskar er allt gott!

2013-01-02 @ 22:59:00
Postat av: Åsa fr. Prematurföreningen

Lyssnade precis på dig. Så otroligt starkt gjort!! Du är en fantastisk mamma.
Bra att du orkar berätta din historia så att fler förstår att hålla sina små skyddade. Stor kram från Åsa

2013-01-02 @ 22:59:42
Postat av: Sofie

Hej! Började läsa din blogg för ett par dagar sedan och är helt tagen av allt du skriver. Lyssnade också på Karlavagnen precis och tycker du gjorde en fantastisk insats. Väntar mitt andra barn om åtta veckor och fick mig en liten reminder om hur känsliga dem är i början.
På julafton 2009 fick vi vårt första barn, mitt i svininfluensautbrottet. Hon var fullt frisk till en början men efter tre dagar fick vi återvända med henne till Helsingborgs lasarett för att hon blivit slö och medtagen. Vi blev då inlagda med henne i nio dagar. Det gjordes alla tänkbara undersökningar på henne utan att hitta något fel förutom att hon inte syrsatte sig så bra. Under de dagarna på lasarettet var vi helt förkrossade och visste inte riktigt hur det skulle gå med henne. Tankarna vandrade från cp skador till överlevnad. Tack och lov bättrade hon på sig själv och vi blev utskrivna med en friskförklaring i handen. Dock hjälpte det föga då man ständigt hade en konstant oro. Nu är hon en helt perfekt frisk flicka på 3 år som längtar efter sin lillasyster.
Men visst är man orolig över att det ska bli samma sak när den här lilla tittar ut..
Att läsa din blogg har tagit mig tillbaka till Helsingborgs lasarett för tre år sedan. Både positiva tankar kommer fram men såklart också en stor sorg för er skull. Beklagar över vad ni gått igenom och hoppas ni får ett fantastiskt 2013!!! Tack för att ni delar med er.

2013-01-02 @ 23:37:03
URL: http://sofienorlov.blogspot.com
Postat av: Emma

En stor kram till dig Emma! <3 lyssnade på dig igår kväll och tycker du är jätte stark som orkar dela med dig.
Kram igen, & nu håller jag tummarna för lilla milo <3

2013-01-03 @ 07:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0