SÅ VAR DET DAGS IGEN

ännu en dag i försäkringskassans anda - fortfarande lika usla!
ansökte om föräldrapenning för Nova under helger när jag pluggade.
vilket vill säga lördag och söndag i tjugo veckor fr.o.m. september.
helt plötsligt trillar bara sista helgen i november och en helg i december in,
de "glömde" visst bort de två först helgerna i december...

så jag ringer när jag inser att de tabbar sig (nehe?)
detta var i måndags flera veckan, hon kikar på det och säger det blivit fel.
"ja, hoppsan som ni erhåller er rätten att göra"

ringt idag igen eftersom jag såklart inte sett röken av pengarna.
efter en tids väntan fick jag till svar (visserligen trevlig - men ändå)
"jag skickar detta vidare till mina chefer,
man ska inte behöva ringa en andra gång efter pengarna"

...du tycker alltså att man ska behöva ringa en första gång??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0