UPDATE

ja, vi åkte in med Milo igår - igen.
han är ojämn i andan, skiftade färg och var inte kontakbar.
det bedöms följande.
hans anfall är inte beroende av varandra.
de kan vara en "lillebror" till affektanfall. omoget autonomt nervsystem.
kort innebär det, om jag reder ut alla begrepp rätt...
att när han blir, som igår, flyförbannad och skriker och skriker,
då orkar inte kroppen riktigt med och saktar ner/slutar med andningen.
så han får syrebrist, svår att få kontakt med och blir trött av det.
anledningen varför han gör så är inte inte farlig alls,
men att han gör det kan bli, så det gäller att ha koll på honom.
men händer inte när han sover eller är lugn annars.
så bedöms det, tror jag.
det känns okej, jag nöjer mig med att det finns en förklaring.
givetvis är jag ju hos honom när han är arg eller hysteriskt ledsen,
så då kommer jag ju vara med och väcka honom om han lägger av igen.

så nu håller vi harmoni hemma och rosor på kinderna ❤


Kommentarer
Postat av: jessica

Vad skönt att ni är hemma igen. Jag har följt din blogg sedan er artikel i Aftonbladet. Den är verkligen gripande. Tack för att du delar er resa. Kram från en annan mamma

2013-01-24 @ 14:56:25
Postat av: Leni

Så skönt att ni fick besked på vad det var som fattades lille Milo. Att det inte var värre än så. Illa nog såklart, men ändå.
Kram❤

2013-01-24 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0