JAG VET ATT DU HÖR MIG PRATA, JAG ÖNSKAR BARA DU LYSSNADE PÅ VAD JAG SÄGER

har du inte varit i denna situation kan du heller inte döma.
men det har du redan gjort. du tycker något.
du menar inget illa med det, menar säkert inget alls.
du är inte ens medveten om att du tagit ett beslut.
men du har dömt mig.
 
och jag klandrar dig inte.
det är något i vår natur att bara göra saker. följa mönster.
göra sanningen till vår egen. din egna.
 
jag har också bestämt mig. 
du som läser detta kan inte hjälpa mig.
du kommer aldrig förstå.
för vem kan förstå? skatta dig lycklig om du inte förstår.
för du som förstår, du vet.
du vet hur det är att leva fast du inte vill.
du vet hur det är att se varje sekund som en kamp.
hur det är att leva för någon du skapat, glömma dig själv.
vet du det har du tillräckligt att bära själv.
du orkar inte mig.
men du vet och du förstår.
 
du som inte vet. du som inte förstår.
se dig omkring! stanna upp och njut. 
du kan förlora allt du har, utan förvarning.
och du har dömt mig. tror dig veta att tiden läker sår.
att det blir bättre. att Nova och Milo fyller ut.
att livet är värt att leva. att det gäller att kämpa.
 
den som kom på att tiden läker alla sår
den kan inte haft mer än skrapsår och paper cuts.
jag hatar tiden. jag hatar allt som har med det att göra.
tiden varken hjälper eller läker.
den gör bara smärtan värre, saknaden större.
tvingar mig leva vidare, för att den går och drar allt med sig.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Fantastiskt bra skrivet, det beskriver allt så väl. Känner mig träffad o känner igen hur du tänker. Alla försöker hjälpa en med ord som "tiden läker alla så", "livet går vidare" osv. Men inget hjälper, inget gör att man får tillbaka sitt fina barn för det e det enda som betyder något.

Sen vill de bara väl, vem vet hur man ska hantera en sån här situation?! Det e ju så fruktansvärt som det kan bli..

2013-07-14 @ 09:08:23
URL: http://millajuni.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fan, jag är en sån som förstår...

2013-07-15 @ 21:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0