MIN SORG I ANDRAS TÅRAR

det är inte ofta, men det händer.
det är inte livsavgörande - men det ändrar stunden från svart till vitt.
hjälper till att nå ovan ytan, ta ett andetag. ladda om syrehalten.
jag kan hålla andan ett tag till.
 
brutal ärlighet. rak uppriktighet. sanning och tårar.
"ja, jag har mist ett barn" mitt barn.
jag har förlorat det dyrbaraste. förlorat det enda man inte får.
mitt barn.
 
när jag ser en människas tårar, någons hjärtesorg över min berättelse.
jag närmar mig ett litet, litet steg i rätt riktning.
ett brustet hjärta, någon som sörjer det ofattbara.
för mig. för min historia. mitt barn.
det är så stort att jag inte klarar ta mig till vad som hänt. vad jag gått genom.
men idag fick jag en kram. 
en kram och ett långt samtal med hjärtat blottat.
en liten, så liten bit av min sorg fick komma ut genom denna människa.
tack! 
 
det var inget smygande kring ämnet.
det var inget förskönande eller uppmuntrande ord.
det var sanning och sorg.
jag stod och må ha varit avstängd, men jag såg min sorg i tårarna.
min sorg, för mitt barn, i någon annans hjärta och själ.

Kommentarer
Postat av: Bella

Kära Emma, jag bär din sorg i mitt hjärta... Fäller tårar för dig...

2013-06-08 @ 13:47:49
Postat av: Ulrika

Hoppas verkligen du finner livsglädjen igen!Ditt liv är också värdefullt:-) kramar om!

2013-06-08 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0