HUR GÖR MAN?

det är den ständigt återkommande frågan. hur gör man?
alla har sina egna funderingar och tankar kring det,
men en sak har de alla gemensamt.
de vet inte vad de pratar om och kan turligt nog inte förstå.
och de säger alla att dom inte hade klarat av det, för "hur gör man?".

man gör inte.
"du är så stark, jag beundrar dig som orkar."
jag är inte stark, jag lever varje dag i plågor och tvingas till livet.
jag orkar inte, men jag måste. jag bara måste och skalar ner.
jag skalar av det som inte är livsnödvändigt.
skalar av det som klarar av att leva utan mig.
skjuter undan, trycker bort, tar avstånd och undviker.

för jag orkar inte.
jag varken vill, kan eller orkar.
men jag måste. för min två barn i livet.
men det är ingen självklarhet.

inget, och jag menar absolut inget, kan jämna upp för sorgen och saknaden.
det ära bara ett tvång.
men jag ler, viftar bort och livet rullar på till de jag möter.
jag hatar det. vill inte det.
livet rullar på, världen fortsätter fungera. här står jag tappad vid sidan av och låtsas orka springa vid dess sida.

alla reagerar vi olika, alla hanterar vi olika, alla behöver vi olika.
men jag är inte gjord att inte vara glad. inte vara lycklig. inte glädjas.
jag är inte gjord för detta, jag vet inte hur man gör.
jag bara gör, för att jag måste.
för vad?
jag frågar mig varje dag detsamma, varför?


Kommentarer
Postat av: Linn

D är så fel och så orättvist Emma. Man blir aldrig hel. D är så fel detta och man undrar sj varje dag och fråga sig VARFÖR?? Man förstår inte, man vill inte förstår. man acceptera inte. Sånt ska inte få hända men ändå så gör det. D undrar man också varför?? Om livet ändå inte va så och d inte hade blivit så här.. Varför är något som vi alla undrar. Kan bara ge er en kram och säga att ni ha så väldigt fina och söta och underbara barn. Alla 3. och Tilda kommer alltid att finnas i mitt hjärta och tankar. Önskar att hon levde och inte det hade blivit så här <3 trevlig helg på er

2013-03-08 @ 14:34:50
Postat av: Anonym

Du är stark! Oavsett om du inte valt det själv och måste vara det! Tycker du verkar otroligt klok och tycker dina inlägg är väldigtvvettiga och bra skrivna.

2013-03-08 @ 17:06:07
Postat av: Liljan

Håller ömt din hand

2013-03-08 @ 20:23:24
Postat av: Marika

Vill bara ödmjukt rekommendera www.sorgfri.se

2013-03-10 @ 01:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0