JULEN

julen är bitterljuv.
barnens glädje är obetalbar.
deras strålande små ögon som tindrar.
de är pirriga och så upprymda av förväntan.

men det här med julefrid, ja, jag vet inte...
tänker mest att det är massa måsten och tvång.
var är ledigheten? lugnet?
men det är ju bara jul en gång om året.

jag är inte en bitter människa.
men det händer saker nu.
när jag får tid till bloggen är all den tid jag också har att tänka.
den tryckande känsla som finns inom mig får utlopp då.

jag njuter av min familj, mina fantastiska barn varje dag.
jag har ett par trogna och älskvärda vänner som jag litar blint på.
jag har avverkat en termin på mitt nya arbete
- inte nog med att jag fick bitar att falla på plats med att hitta rätt arbete,
nu var allt slit med studierna betalats, jag vill verkligen arbeta med barnen,
jag har dessutom fått vänner för livet i mina kollegor.

men livet och dess frågor återstår,
jag försöker leva i känslan av det som är bra och kämpar.
men det tunga finns kvar, och det sipprar ut här.
därför är bloggen rätt mörk och dyster, men också min enda ventil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0