PRAKTIK!?

tror att jag snart har en vecka tillgodo att ta igen på praktiken.
även om vår magsjuka går kanske åt rätt håll,
går den för barnen, och framför allt Milo, extremt långsamt fram.
liten är inne på femte dagen nu och Nova äter inte sedan tre dagar...
vi mår i alla fall bättre vi vuxna.

ja, vi har kanske andra erfarenheter med sjukor,
dels för hela svängen med Tildas RS, dels för att vi har prematurer.
men oavsett, för tidiga, känsliga, nyfödda eller stora barn,
vem vill ha sjuka barn??

jag kan bli så trött på alla föräldrar som pressar ihop återhämtningen,
"ja men nu har det gått 48 timmar om jag lämnar fem över halv 7"
seriöst!? du hatar att VAB och ha sjuka barn,
riskera då att någon annan får er skit och cirkulera gärna runt det.
sen blir barn sjuka och man smittar innan man vet det.
men tyvärr är mentaliteten så att många hellre lämnar en dag för tidigt.
förståeligt, för vår vardag är byggd på att vi arbetar.
det kanske vore så att Sverige som land kunnat skapa en förmån?
en förmån så att vi kanske på sikt kan få mer antalet sjukdagar?
så att barnen kan få återhämta sig i lugn och ro?
att föräldrar kan med hjärta och känsla känna av hur barnen egentligen mår.

ja, jag är trött på att barn har gult snor och är utmattade i förskolan.
men nu går vi sakta mot varmare tider och får sparka ut ungarna.
idag får vi se det positiva att vi har fem dagar med bara familjen.
kan man kalla det kvalitet eller vad!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0