VÄGSKÄL

jag har nått en punkt i mitt liv där jag måste välja.
det handlar inte om höger eller vänster,
det är mer komplext och djupare än så...

jag sitter mitt uppe i ett examensarbete.
ett arbete som varken motiverar eller stärker mig.
samtidigt är det vad som står i vägen mellan idag och examen.
jag ser att ett ton lyfts av mina axlar den dagen jag står med en färdig utbildning.
jag har inte haft svårt, men livet har varit tufft sedan jag började för fem år sedan.

jag vacklar och velar. 
ska jag sörja eller gå vidare?
ska jag hata eller älska?
ska jag gräva ner mig eller resa mig upp?
ska jag stå med rädsla eller tacksamhet inför livet?

det är stora frågor och inget tydligt svar. inget är ens rätt.

därför har jag svårt att hålla igång bloggen.
jag vill se den som en ventil, en dörr till världen.
men om jag väljer att kliva ut i världen, behöver jag en ventil då?
vill jag ha bloggen att blicka framåt eller vill jag ha den att sakna mitt barn?
jag vet inte. 
jag står kvar här i korsningen och funderar ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0