BITTERLJUVA TID

november december.
höst och vinter.
tiden innan jul.

Nova och Milo fyller snart år.
denna stora fina och så speciella dag. 
jag ser på mina barn och känner en så otrolig stolthet.
jag fylls av kärlek och av glädje.

samtidigt är det ju denna tiden.
1 månad och 10 dagar efter den 5 november är det den 15 december.
då skulle min andra skrutta fyllt år - hennes stora fina och så speciella dag.
vi skulle firat din 3årsdag.

när jag tittar på mina barn och känner denna obeskrivliga lycka och kärlek,
så inser jag också.
det var precis exakt en sån här liten människa jag saknas.
det var precis exakt en sån här människa jag skulle följa genom livet.
du skulle vara här Tilda lilla, hos mamma. och pappa.
du skulle leka med dina syskon och framför allt skulle du få leva.

jag förbannar döden varje dag.
jag förbannar hur det kunde vara mitt barn som gick sönder.
varför kunde inte du få leva som alla andra barn får?
varför fick jag bara 75 dagar tillsammans med dig?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0