KONTAKT

de prematurafamiljerna
(jag nämner oss så, för hela familjen blir en del i pusslet och bubblan)
har en tidning som heter Kontakt.
tror jag nämnt det förr, och även att de skriver från min blogg.
det har varit uppehåll några månader och det föll i glömska.
fick ett mail nu om nästa tryckning.

en fin människa som håller kontakten med mig skrev,
hon frågade om det inlägg de valt var okej att publicera.
så jag blev påmind - och klicka mig in för att läsa.
Jag satt bredvid...
( http://adbro.blogg.se/2013/june/jag-satt-bredvid.html )

jag kämpar just nu för att finna glädje.
att inte falla tillbaka för långt.
finna rätt krav och sätta rimliga mål.
finna en mening och livsglädje.
jag har inte varit hos Tilda sen april.
ångesten är stor för detta, men jag orkar inte. det går inte nu.
men mitt modershjärta gråter.

när jag nu satt på min rast och läste mitt inlägg kom jag ihåg.
jag minns att jag var där.
livet rullar på i en förbannat snabb takt
- men jag var där. det var mitt barn.
mitt liv, den människa jag skapat. 

Tilda lilla - din storasyster och din lillebror saknas dig.
jag saknas dig! varje andetag jag tar.
 




Kommentarer
Postat av: Bella

Underbara vackra mamma är du! Sa mycket kärlek... Jag ryser varje gang jag läser dina inlägg. Kommer aldrig första, men aldrig glömma vad du har gatt igenom. PUSS även fran Teddy och Ludvig- kanske ses till Jul?

2014-10-22 @ 13:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0