ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN!

jag tror aldrig att jag har gnällt på vården.
möjligen på organisationen och situationen.
men jag har alltid varit tacksam gentemot alla människor vi mött.
alla professioner som tagit sig an oss och våra barn.

men inatt var första gången jag vantrivdes...
allt på grund av vården, upplägget och människorna.
jag säger inte att det är så, men min upplevelse är sådan.
just nu så tycker jag att Neos samvård här är fruktansvärd.
hemskt! 
jag låg hela natten och mådde fysiskt dåligt.
dåligt av att vara där, på det stället, med personalen.
Olle mådde bra, jag mådde bra.

ett trångt rum med en annan familj.
kände mig bortglömd och i vägen.
blev behandlad som om jag var dum i huvudet.
Olle var bara något som tillhörde deras tråkiga arbete.
och den känslan som detta dygn gett mig,
den har jag aldrig förr upplevt under våra tider på sjukhus.
fick panik idag...
läkaren var lika vimsig och visste inget.
ingen verkade bry sig.

lilla pricken nöjd och harmonisk

vill bara härifrån! bort från den hemska samvården.
och siktet är inställt på 13.00 imorgon.
jag fick dom till att ta en sond och hjälpa honom bajsa
- det var det enda som stod i vägen för här och Helsingborg.
och ut kom världens mest efterlängtade bajs!
lika klistrigt som en nyfödd, men hans tarmar fungerar!
vi ska hem! tillbaka till vårt neo. all personal
- åh som jag saknat er!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

💖💞💖💞💖💞

2015-07-16 @ 21:14:33
Postat av: Haje

Skickar en kram och hoppas dagen visar sig från sin allra vackraste sida för er. Jag Beklagar det ni fått uppleva.
Jag börjar på måndag igen efter två månader hemma och ska ha dina reflektioner i åtanke när jag jobbar.
Lycka till!! <3

2015-07-17 @ 06:12:24
URL: http://pusskramkrlek.blogg.se/
Postat av: pusskramkrlek.blogg.se

Önskar er all lycka och dagen blir lika fin som ni önskar efter gårdagens pärs.
PussKramKärlek

2015-07-17 @ 06:19:48
URL: http://pusskramkrlek.blogg.se/
Postat av: Karro

Har varit hemma i en månad och detta är inte likt vår avdelning så beklagar vad som hänt och hoppas ni får en trevlig sommar
kram på er

Svar: Tack! Som jag också sa så är det min upplevelse. Och jag förstår det blir annorlunda i semestertider - men tyvärr är det en förklaring och ingen ursäkt... Finns säkert många bra människor även hos er och jag både tror och hoppas många går därifrån med en bättre upplevelse. Kram!
Emma Adbro

2015-07-17 @ 10:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0