VÅRT SISTA DYGN PÅ NEO

vi har landat.
och inatt ska vi sova vår sista natt på Neo.
vemodigt och underbart!


skulle begett oss hem idag men Olle har ROP-undersökning idag,
så med eventuellt påverkan har han övervakning tills imorgon.
spenderade natten till idag utan någon som helst övervakning.
gick ju bra och även jag lyckades sova gott.
men när slutar man någonsin oroa sig för sina bebisar?
som senare går över i nästa fas av oro...

ROP är en undersökning som görs på barn födda innan v31.
de kollar påverkan på kärlen i ögat.
påverkas framför allt av syrgas, vilket Olle knappt haft.
så han godkändes idag, lite omoget så klart,
till nästa undersökning om 14 dagar.

lånad bild av undersökningen 

barnen åkte precis hem för sista gången med pappa.
jag är trött och dom är trötta
- vi behöver komma ifrån sjukhuset och bara få vara nu.
Nova sov här en natt själv med mig och Olle.
mysigt med lite egentid med Nova.

två sovandes små

häromdagen var Olle ute för första gången.
att få promenera med honom i vagnen
- frihet! 
han njöt, sov gott hela rundan och var så nöjd.

alla

Kommentarer
Postat av: Tilda

Va skönt för er <3 hoppas allt fortsätter i rätt riktning och att ni får en fortsatt fin sommar tillsammans :)

2015-07-22 @ 17:29:34
Postat av: Hanna

Skönt att ni fick komma hem. Vi var på Neo i Hbg samtidigt, och jag hittade dig av en slump när jag sökte på hashtagen neoheksingborg på instagram. lite lustigt. Vågade aldrig säga mer än hej men efter att ha läst igenom alla inlägg på din blogg så ångrar jag såklart att jag inte vågade prata mer med dig. Känner att du sätter ord på mina känslor och tankar på ett sätt som
Jag aldrig kommer kunna. Vi fick vår lilla son i v 33 via ett akut kejsarsnitt och tiden här på Neo har varit en ny men väldigt skrämmande och lärorik tid. Att få kunna prata med någon annan om det hade ju hjälpt mig massor, men när jag läser dina inlägg så känner jag att jag inte är ensam med att tycla och känna som jag gör. Vet inte var jag vill komma med detta.. Önskar er och era söta barn lycka till :-) själv har vi en sag kvar här sedan får vi också komma hem efter 2 veckor här.

2015-07-23 @ 17:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0