RO

var i ett sånt euroforiskt tillstånd igår under förmiddagen.
jag njöt.

har lite svårt att ta mig ur smällen igår.
jag fick veta att jag lever kan jag lugnt säga...

fick gå ut nu.
duschat, ätit och sagt hej då till lille O.
så det är med gott samvete jag sitter i parken, 
med en delicato och insuper solens energi i vinden.


saknar mina andra barn och hade behövt Andre här nu.
men de hjälps åt hemma och organiserar om sig till varandra.
Nova är så otroligt stark och tapper liten stor tjej.
hon kommer komma långt med sin empati och styrka.


Olle...
han har verkligen sansat sig efter två första dygnen,
magen strulade och han var både sprittig och väldigt ledsen.
nu samlar han sig själv, njuter, söker sin tumme.
han till och med tar tutten och klockar fast.
han agerar så moget så läkaren blir förvånad med hans ynka 30v+4.
men det är så mina barn är.
starka, krigare och världens bästa små människor.

på torsdag får vi nytt ultraljud på hans huvud.
då kan det säg om det varit en blödning de såg,
eller rent av vätska som skuggat konstigt.
men Olle mår bra.
det visste jag, och förstod jag igår också.
men även om det aldrig kommer visa sig att det varit en blödning,
hade vilka termer och bakslag som helst kunnat levereras,
men just det där förbannade ordet ströp all tilltro till godhet.
så med en hel dag KMC igår, med honom nära, nära,
kan jag andas lite idag.och faktiskt se honom må bra.
 
1580g stannade lägstavikten på,
denna gång vägdes han utan katetrar och slangar.

TACK för allt stöd och kärlek som visats.
ni ger syre och skapar energi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så otroligt starka all kärlek och styrka till er ❤️

2015-06-14 @ 13:52:31
Postat av: Anonym

Stort grattis till fina Olle! Härligt att familjen fick en lillebror. Kram från Emilia

2015-06-14 @ 17:04:38
Postat av: Tabita

Vad härligt att läsa att lilla Olle mår bra. Tänker på er! Kram

2015-06-14 @ 19:00:27
URL: http://www.amatifigli.blogg.se
Postat av: Therese

Vad skönt att höra att lille Olle mår bra! Tänker på er och hoppas ni får njuta av er bebisbubbla! Kram

2015-06-14 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0